W erze dynamicznej i zmiennej gospodarki odpowiednia korelacja działań biznesowych z narzędziami informatycznymi i telekomunikacyjnymi jest często głównym sposobem zdobycia przewagi rynkowej.
Takie połączenie jest możliwe wyłącznie poprzez dopasowanie odpowiednich rozwiązań technologicznych do potrzeb biznesu – nie odwrotnie.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów stworzyliśmy klika usług wsparcia biznesu w obszarach informatycznym i telekomunikacyjnym, które znacznie pomogą w osiągnięciu zamierzonego celu.
Audyty informatyczne
Podstawowa usługa polegająca na inwentaryzacji materialnych i niematerialnych składników infrastruktury oraz zebraniu informacji dot. systemów informatycznych i telekomunikacyjnych. W rezultacie klient otrzymuje raport zawierający obiektywną ocenę stanu efektywności i stopnia wykorzystywanego technologii teleinformatycznych w kontekście realizowanych celów biznesowych. W oparciu o zidentyfikowane potrzeby biznesowe i aktualne trendy na rynku technologii informatycznych i telekomunikacyjnych wystawiamy rekomendację dot. możliwości zwiększenia użyteczności, wydajności, podniesienia poziomu bezpieczeństwa oraz możliwościach rozwoju w tych obszarach.
W zależności od potrzeb Klienta wykonujemy audyty całej infrastruktury lub wskazanej części.
Rekomendacja rozwiązań
Znajomość branży i doświadczenie zespołu WiG Inwestycje Sp. z o.o. w przedsięwzięciach inwestycyjnych pozwala na zaoszczędzenie czasu i uniknięcie szeregu kosztownych nieporozumień na etapie wyboru odpowiedniego rozwiązania informatycznego lub telekomunikacyjnego i przygotowania go do wdrożenia. Na bazie zidentyfikowanych potrzeb biznesowych przeprowadzamy klientów przez żmudny proces wyłonienia dostawcy. W pierwszym etapie pomagamy w opracowaniu technicznej i funkcjonalnej specyfikacji do zapytania ofertowego i organizujemy postępowanie wyłaniające rozwiązanie oraz dostawcę. W kolejnym kroku wspieramy Klientów w negocjacjach i zawarciu dobrej umowy na realizację przedsięwzięcia. Staramy się, aby nasze rekomendacje były zawsze czytelne i obiektywne, ponadto zachowujemy neutralność, gdyż nie reprezentujemy żadnego producenta ani dostawcy.
Projektowanie i prowadzenie wdrożeń
Wspieramy przedsiębiorców, którzy doceniają celowość nadzoru nad przebiegiem projektu. Zdarza się, że inwestorzy nieposiadający w swoich szeregach pracowników kompetentnych do zarządzania budżetem, zakresem i harmonogramem projektu są skazani są na łaskę dostawców, co z reguły generuje mniejsze lub większe problemy. Zależnie od potrzeb Klienta bierzemy odpowiedzialność za kierowanie całym procesem wdrożenia lub skupiamy się na powierzonym odcinku. W swojej pracy opieramy się na metodyce PMBOK® Guide, przy czym formę dopasowujemy adekwatnie do potrzeb danego przypadku. Usługę polecamy zarówno tym, którzy zdecydowali się na inwestycje w obszarze teleinformatyki, jak i tym którzy mają problemy z przebiegiem projektu.
Polityka bezpieczeństwa
Ofertę adresujemy do przedsiębiorców dostrzegających potrzebę systemowego podejścia do bezpieczeństwa informacji. Elementem wyjściowym do tej usługi jest audyt teleinformatyczny, stanowiący bazę do analizy stosowanych w organizacji procedur i oceny ich poprawności w kontekście obowiązującego systemu prawnego oraz best practices. Nasz zespół w sposób profesjonalny opracowuje i wdraża zestaw procedur dedykowanych pracownikom poszczególnych komórek organizacyjnych, a dopełnieniem tych usług są kompleksowe szkolenia dla personelu.
Posiadamy doświadczenie w dostosowaniu struktur organizacyjnych przedsiębiorstw oraz funkcjonujących procedur do wymagań GIODO w zakresie Ustawy z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Podejmujemy się realizowania obowiązków na stanowisku ABI (Administratora Bezpieczeństwa Informacji) .